1 Mart 2012 Perşembe

28 şubat gazetecileri birbirine girdiler...

Ertuğrul Özkök istifa etti
Can
Ataklı'nın 28 Şubat sürecinde bir milletvekilini istifa ettirdiğini itiraf
etmesiyle başlayan süreç Hürriyet gazetesiyle adeta özdeşleşen Ertuğrul Özkök'ün
istifasına neden oldu.
Vatan yazarı Can
Ataklı canlı yayında "Türkiye'nin amiral gemisi denilen bir gazetenin genel
yayın yönetmeni bir bakana elimde 6 dosyan var yayınlarım. Yalanda olsa bunun
hesabını verirsin" dediğini iddia etti.
DOĞRUYSA ÖZKÖK DÜNYANIN EN ŞEREFSİZ İNSANIDIR
Tüm bu iddialara ateş püsküren Aydın Doğan, kanal
kanal gezerek söylenenlere cevap verdi. Canlı yayında Özkök ve Mutlu'ya
"Eğer doğruysa dünyanın en şerefsiz ve ahlaksız insanıdır" dedi. Bu sözler
üzerine Ertuğrul Özkök, bugünkü köşesinde Aydın Doğan'a hitaben bir yazı yazdı.
Ve yazısında Aydın Doğan'a açık tarihli bir istifa dilekçesi sundu.
İŞTE İSTİFA DİLEKÇESİ
İşte Ertuğrul Özkök'ün
yazısı...Sayın Aydın DoğanAydın Bey, bu yazı, 18 yıllık patronuma
dilekçemdir.Dün gece bir televizyon kanalında, bana atılan bir iftiraya
cevap vermek üzere bu televizyon kanalına bağlanmışsınız. Size her zamanki
saygımla bir kez daha teşekkür ediyorum. Orada böyle bir olayın olmadığını
söylemişsiniz.
DOĞRU ŞEREFSİZDİR Bu arada da "Ertuğrul
Özkök böyle bir şey yapmışsa şerefsizdir" demişsiniz.Çok haklısınız.
Doğru şerefsizdir.
İSTİFA MEKTUBUMU SUNUYORUM Şimdi
hayatımın en önemli yıllarını verdiğim Hürriyet'e ve size karşı olan sevgim ve
saygım nedeniyle açık tarihli bir istifa mektubu sunuyorum.Benim elimde
eski Turizm Bakanı Bahattin Yücel'le ilgili bir yolsuzluk dosyası yoktu. Olsaydı
derhal yayınlardım. Bahattin Yücel'e böyle bir şeyi söylemedim. Zafer Mutlu ile
aramda böyle bir konuşma geçmedi. Ama Bahattin Yücel "Evet Ertuğrul Özkök bana
böyle bir şey söyledi" derse, bu istifa mektubumu o an yürürlüğe
koyunuz.Bunun karşılığında 25 yıldır çalıştığım Hürriyet gazetesinden
tek kuruş hak talep etmeyeceğim. Ve gazeteciliği hayatımın sonuna kadar
bırakacağım.Saygılarımla.Ertuğrul Özkök
MUTLU DA YALANLADI Can Ataklı'nın iddialarına bir açıklamada Zafer Mutlu'dan
geldi.Zafer Mutlu yaptığı açıklamalada Can Ataklı'nın iddialarını
yalanladı.
İŞTE O AÇIKLAMA Olayların anormal çarptırıldığı
bir dönemden geçiyoruz.Daha dün akşam 1976 yılından beri birlikte
çalıştığımız Can Ataklı akıl dışı bir konuyu gündeme getirdi.Dedi ki
"Bahattin Yücel'in istifasına ben aracılık yaptım." Çünkü Hürriyet gazetesi
ortak arkadaşımız Bahattin Yücel ile ilgili 6 dosya hazırlamış ve bana
göstermiş, denmiş ki "Bahattin Yücel istifa etmezse bu dosyaları yayınlarız."
Ben de Can'a demişim ki "Dosyalar gayri ciddi ama sen bunları Bahattin'e
söyle." Can da bana "Yani Bahattin istifa mı etsin?" diye sormuş. Ben de "Ben
öyle bir şey söylemem, bu vicdan" demişim.Can o gece Bahattin'e gitmiş
ve olayları anlatmış, Bahattin Yücel de istifa etmiş.Sonra bildiğiniz
gibi yayına Aydın Doğan bağlandı ve Hürriyet'in böyle bir şeye karışmadığını
söyledi, eğer kendisinden habersiz Ertuğrul böyle bir şey yaptıysa şerefsizdir
dedi. Ben de yayına telefonla bağlandım ve Can'la aramızda böyle bir
konuşma geçmediğini, Ertuğrul dahil Hürriyet'ten hiç kimsenin Bahattin Yücel'le
ilgili bana dosya göstermediğini anlattım, "Can herhalde olayları karıştırıyor"
dedim.Olay kısaca böyle oldu.Ama olay Milliyet ve Vatan dahil, bazı
gazeteler ile bazı internet sitelerine nasıl yansıdı biliyor musunuz?!!!"Can
Ataklı 'Bahattin Yücel, Ertuğrul Özkök ve Zafer Mutlu'nun santajı ile istifa
ettirildi' dedi" ve "Aydın Doğan, Ertuğrul Özkök ile Zafer Mutlu böyle birşey
yaptılarsa şerefsizdirler dedi" diye...Can Ataklı 15 sene önceki
olayları karıştırıyor olabilir ama aradan 24 saat geçmeden TV'den canlı
yayınlanan bir olayda benim adım "şantajcı" ve "yaptıysa şerefsizdir" gibi bir
habere nasil giriyor anlayamadım.

Hiç yorum yok: