1 Mart 2012 Perşembe

SİZ KARAR VERİN !


CNN Türk’te yayınlanan Tarafsız Bölge programında Vatan gazetesi yazarı Can
Ataklı ile işadamı Aydın Doğan arasında, 28 Şubat döneminde Turizm Bakanı
Bahattin Yücel’in, dönemin Hürriyet gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul
Özkök ve Zafer Mutlu tarafından istifaya zorlandığı iddiaları üzerine çok sert
bir tartışma yaşandı.Ahmet Hakan’ın sunduğu programın canlı yayın
konuklarından Can Ataklı, “28 Şubat sürecinde Zafer Mutlu, Hürriyet gazetesine
haber gönderdi. Elimizde 6 tane dosya var istifa etmezse açıklayacağız denildi.
Dosya tehdidiyle siyasetçi istifa ettirildi” dedi.Yücel’in arkadaşı olduğunu
söyleyen Ataklı, “İstifa etmezse hakkında büyük bir karalama kampanyasıyla
asılsız bir yolsuzluk dosyasını yayınlayacaklarını anlattım. Ailesini topladı
durumu anlattı istifa kararı aldı” dedi.Ataklı’nın iddiaları üzerine yayına
telefonla bağlanan Hürriyet gazetesi sahibi işadamı Aydın Doğan “Ertuğrul Özkök
ve Zafer Mutlu böyle bir şey yapmışlarsa dünyanın en şerefsiz en ahlaksız
insanlarıdır” diyerek iddiaları reddetti.‘Hepimiz idam
edelim’“Ben tartışmaya girecek değilim ama bir konuya açıklık
getirmek istiyorum” diyen Doğan, şunları söyledi “Can Ataklı, Hürriyet gazetesi
Turizm Bakanı istifa etsin diye haber göndermiş dedi. Ertuğrul Özkök de Zafer
Mutlu da eğer böyle bir şey söylemişse şerefsizlik ahlaksızlık yapmıştır. Eğer
böyle bir şey yapılmışsa yarın Özkök’ü hepimiz idam edelim. Bana göre Can Ataklı
hezeyan halinde. Bunu yapmamak lazım. Medya patronları orada yok diye her şeyi
medyaya yüklemek haksızlıktır. Türkiye’nin en namuslu kesimi bence gazeteciler
ve gazetelerdir.Gazeteleri böyle hükümetleri düşüren bir şekilde yansıtmak,
kamuoyun önünde bu kadar küçük düşürmek da doğru değil, bunu kınıyorum. Bu
yaştan sonra oraya çıkıp tartışamam ama herkes gelsin tartışalım. 28 Şubat’ta
siviller görevini yapmamış, basın da haber peşinde koşmuş, bazen de hatalar
yapmış. Sincan’da tankları yürütenler görevden alındı mı ki biz
suçlanıyoruz.Ben fazla uzatmak istemiyorum. Ama bu haksızlığı da yapmayın.
Bana kalırsa Can Ataklı bir hezeyan halinde konuşuyor ve hata ediyor. Kahraman
olmak istiyor ama aslında mesleğe zarar veriyor. Beyaz kağıt gibiyiz ama bize
çok laf atıyorlar. Çünkü en kolayı medyayı suçlamak. Kim kartel kurdu da
başkalarını kovdurmak öldürmek için çalıştı.”‘Tanık olduğum şeyi
anlattım’Aydın Doğan’ın eleştirilerini dinleyen Ataklı ise, “Çok
üzülerek dinledim Aydın Bey’i. Kendisi en eski medya patronudur. Hezeyan sözü
beni çok üzdü. Kahraman olmak gibi bir niyetim de yoktu. Ben tanık olduğum şeyi
anlattım, Aydın Bey’la ilgili bir şey de demedim” yanıtını verdi.Bunun
üzerine ise yeniden söz alan Aydın Doğan, “Benim adımı vermedin ama benim sahibi
olduğum gazetenin şantaj yaptığını söylüyorsun. Böyle bir şey olması mümkün mü?
Ben deli miyim, nasıl böyle bir şey yapabilirim? Ya Can, kafasında bir senaryo
kurdu ya da bunu yapanlar dünyanın en büyük şerefsizleridir” diye
konuştu.Can Ataklı ise, “Meslek hayatımın son günü olabilir. Ertuğrul da
mesaj atıp duruyor ben öyle bir şey söylemedim diye. Ben tanık olduklarımı, bana
söylenenleri anlattım sadece. Böyle şeylerin belgesi de olmaz zaten” karşılığını
verdi‘Bazı şeyleri karıştırmış’Aydın Doğan’ın
ardından programa telefonla bağlanan gazeteci Zafer Mutlu da, “Can sanırım bazı
şeyleri karıştırıyor. Ben böyle bir şey hatırlamıyorum, böyle bir şey de olmadı.
Polemiğe de girmek istemiyorum. Mantıklı da gelmiyor zaten hikaye. Aradan 15 yıl
geçmiş Can karıştırıyor da olabilir” diye konuştu. Yücel’in
istifası1997 yılında, RP’nin son günlerdeki çıkışlarından
rahatsızlığını dile getiren Turizm Bakanı Bahattin Yücel, RP’nin de içinde yer
alacağı yeni bir hükümet modeline tavır alarak, bakanlık görevinden istifa
etmişti. Cumhuriyet hükümetlerinde görev almanın, RP’ye radikal unsurlardan
arınmada önemli katkıda bulunacağına içtenlikle inandığını belirten Yücel,
“Toplumsal uzlaşma ve iç barış adına kurulan hükümetin, demokrasi için önemli
bir adım olduğunu topluma benimsetmek amacıyla uğraş verdim. Ancak RP, demokrasi
ve cumhuriyetin temel ilkelerini referans almadığını yüksek sesle ifade ederek,
iç barış ve uzlaşmanın ortadan kalkmasına neden olacak tehlikeli bir gelişmeye
adeta önayak oldu” ifadesini kullanmıştı. Yücel RP’nin yarattığı gerginlik
tırmanırken, BBP’nin katılımıyla ortaya çıkan yeni çözüm arayışının, ülkeyi daha
derin bir bunalıma sürükleyeceği inancında olduğunu kaydetmişti.
mynet haber sitesinden alınmıştır...

Hiç yorum yok: